11.03.2012

Den drømmekage jeg lavede til Karoline

Det er oprindeligt en opskrift fra Kernesund opskrifterne, men som jeg har justeret efter vores smag. Den smager helt fantastisk og holder ikke længe her i huset. Og fordi den er så nem at lave, er vi nu ude i, at Karoline vist skal have en lille pause fra den... Der står faktisk endnu en i køleskabet i skrivende stund.

Bunden

150 g dadler
150 g abrikoser
2 tsk vanillepulver
3 tsk bagepulver
3 dl. glutenfrit mel (jeg bruger rismel)
2 1/2 dl. mælk (her rismælk eller lign.) eller for ekstra næring, 1 ds. kokosmælk:-)
3 æg

Hak de tørrede frugter i foodprocessoren og tilsæt resten af ingredienserne som i opskriftens rækkefølge. For en springform med bagepapir og hæld dejen i. Den skal forbages i 15 min. ved 175 grader. Ikke varmluft.

Topping

4 store skefulde kokosolie med top på.
4 tsk kanel
4 dl. kokosmel
1 dl. birkesød eller juster og smag til efter, hvor sød en tand du har. Jeg synes personligt, det her rækker.

Kokosolie, kanel og birkesød røres sammen i foodprocessor og derefter røres kokosmelet i med håndkraft i en skål. Toppingen fordeles over den forbagte bund og den bages færdig ved 170 grader, til den har fået en fin brun farve ca. 25-30 minutter.

Bon appetit til alle slikmunde, for den er sød!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar