15.01.2012

Hvad en mor kan opdage om sin datters vision


Dette er en snart syv-årig piges største vision lige nu i hendes liv. I hvert fald den, der kom til hende, da jeg selv skulle klippe-klistre endnu et visionboard i dag og hun havde lyst til at skabe sin egen. Det er hendes tredie visionboard i hendes liv og sådan et hjælper hende til at holde fast på et ønske, hun har.
Den første hun lavede, som var sidste forår, var nogle udklippede billeder af den kommende Dronning Kate Middletons brudekjole... Hvad moderen her, så kunne vælge at lægge i det. Og en blondecorsage, for at det ikke skal være løgn. Fint klistret op på et stykke lyserødt karton og derefter hængt ved siden af hendes seng. Der fik den lov til at hænge, indtil jeg foreslog hende ved en lille Fengshui udrensning, at det måske var på tide at lave noget nyt til væggen.
Nummer to visionboard handlede om hendes store interesse. Det var med billeder af en smuk violinist-inde som optrådte ved en koncert i DR-Byen. Hendes store drøm. Og et billede af en violin og en masse krusseduller over det hele, som muligvis var hendes illustration af musik. Eller hendes daværende frustrationer. Det visionboard blev hun aldrig rigtig glad for, men hun var også inde i et spørgsmål om, hun skulle fortsætte med sin violin på det tidspunkt. Hun havde en stor udfordring om at acceptere, man kun kan blive rigtig god, hvis man øver sig og når hun nu er et menneske, der Rigtig Gerne, vil være Rigtig God, så skal der arbejde til. Men endelig kom hendes hjælp i form af en julegave som var et nodestativ! Den har givet hende den struktur og støtte, som hun lige havde brug for og jeg tror, hun nu tager sit arbejde med den violin alvorligt, fordi der er nogle ydre omgivelser i form af det stativ, som også tager hende alvorligt. Hvis I forstår. Inde er som ude og ude er som inde. Det er universet i en nøddeskal. Og nu øver hun sig næsten hver dag og vi nyder alle sammen hendes åbenlyse talent for musik og sit instrument.
Men forskellen fra de to tidligere og så det ovenstående visionboard er, at i dag coachede jeg hende. Og hun skulle lige af med nogle krumspring og fjollerier i sofaen og så overgav hun sig og det flød fra hende. Jeg tror, vi begge blev overraskede over, at hendes vision lige nu, var at have flere penge! Jeg nåede i løbet af et splitsekund at blive lidt febrilsk og tænke, at nu går det da vist for hurtigt med at blive voksen, men heldigvis viste det sig, at handle om manglende lommepenge og som hun også formulerede det, at finde penge på gaden! Og jeg guidede hende videre til, hvad hun skulle bruge de penge til og hvilke følelser, det vil give hende. Og da hun var klar, skabte hun dette visionboard. Som til sidst kom til at handle om hendes værelse og de smukke ting, hun vil købe til sit værelse for alle sine penge, som hun også har tegnet på sit visionboard. Mønter OG sedler. Og jeg synes virkelig, det er et imponerende smukt og helstøbt visionboard. Klippet ud af ældre dameblade til samme formål og sat op på et hvidt karton. Jeg kan se, den forskel det har givet hende, at blive klar om sin vision, inden hun fandt beviser i den fysiske verden, som hjælp til at holde hende fast på sit ønske, så det kan manifestere sig i hendes liv. Så Søren og jeg må nu finde den struktur, vi har brug for, så vi kan huske at give hende og Mikkel lommepenge og det vil helt sikkert ske nu. Go Girl, hold fast på din høje pengeenergi min skat.

Kærlig hilsen

Cecilia

P.s. Hun bliver helt sikkert rørt over, at jeg har valgt at dele hendes smukke visionboard med Jer. Især når jeg fortæller hende i morgen, at hun er med til at inspirere om hvilke skatte og ønsker børn indeholder. Som bare skal have lidt hjælp til, at komme frem i lyset. Måske i form af et visionboard.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar